Supermarkt trainingen

Hier vind je een breed aanbod aan trainingen gericht op ontwikkeling binnen de supermarktbranche. De trainingen variëren van veiligheid en klantenservice tot specialistische kennis over afdelingen zoals AGF (Aardappelen, Groenten, Fruit) en duurzame producten. Of je nu je vaardigheden aan de kassa wilt verbeteren of meer wilt leren over voedselveiligheid, er zijn diverse mogelijkheden om je carrière een boost te geven.

  • Samen voor een veilige winkelbeleving

    Elke week bezoeken miljoenen klanten de supermarkt. Helaas komt het voor dat klanten overlast veroorzaken, ze zijn geïrriteerd, boos, en in sommige gevallen zelfs agressief. Maar wat doe je eigenlijk in dit soort situaties? En hoe zorg je ervoor dat jij, je collega's en klanten zich veilig voelen?  Antwoorden op deze – en andere – vragen krijg je in de online modules van Samen Veilig.

  • Ongewenst Gedrag

    We willen dat alle medewerkers in de supermarktbranche werken in een sociaal veilig werkklimaat. Medewerkers moeten zich prettig en veilig voelen in het werk. De leidinggevende heeft hier een belangrijke rol. Door het goede voorbeeld te geven, het onderwerp serieus te nemen en de norm te stellen. Maar ook de medewerker heeft een rol in sociale veiligheid, want deze wordt ook bepaald door hoe je als collega’s met elkaar omgaat. Daarom stellen we twee leermodules over dit onderwerp beschikbaar: één voor leidinggevenden en één voor medewerkers.

  • Training voor praktijkopleider

    Als praktijkopleider ben je een belangrijke sleutel tot het succes van de studenten die in de supermarkt komen werken. Jouw enthousiasme, feedback en begeleiding draagt bij aan een effectief leertraject. Om je hierbij te ondersteunen, is er de CBL online training Praktijkopleider. Je vindt hier tips, adviezen en voorbeelden van materialen die je parallel kan gebruiken tijdens het leertraject.

  • Samen veilig aan de kassa

    Soms heb je in de supermarkt te maken met agressie of intimiderend gedrag, en dus ook bij het afrekenpunt. In deze modules laten we je zien hoe je in dit soort situatie bij de kassa-afdeling het beste kunt handelen. We bespreken veel voorkomende situaties, benoemen enkele algemene regels en geven je tips mee.

  • Soms moet je nee verkopen

    Iedere (kassa)medewerker moet soms nee verkopen wanneer een klant van jonger dan 18 jaar alcohol wil afrekenen. Bij twijfel of de klant ouder is dan 25 jaar, moet je een ID vragen. Hiervoor is de online training 'Soms moet je nee verkopen' gemaakt die alle kassamedewerkers volgen vóórdat zij aan het werk kunnen.

  • Samen dementievriendelijk

    Mensen leven gemiddeld acht jaar met dementie, waarvan de eerste zes jaar thuis. Zij gaan er vaak nog alleen op uit om een boodschap te doen. Ook in de supermarkt kun je als medewerker te maken krijgen met klanten met dementie. Hoe herken je de signalen? En wat kun je dan doen en  beter niet doen? 'Samen dementievriendelijk' ontwikkelde deze training die het CBL ook voor jou aanbiedt.

  • Gezond en duurzaam in de super

    Gezond eten en voorkomen van voedselverspilling staat bij steeds meer mensen centraal. De supermarkt helpt daarbij en biedt volop keuze om een gezonde levensstijl te stimuleren. Maar nog niet iedere klant weet welke producten passen bij een gezonde leefstijl of hoe duurzaamheid onderdeel uitmaakt bij de productie van producten en verpakkingen.

  • Plop! ontkurk je wijnkennis

    Deze training bestaat uit twee delen. In de Winkel bereid je je ten eerste voor op veelgestelde klantvragen over wijn in de supermarkt. In deel 2, de Wijnkelder, verdiep je je verder in het prachtige product wijn.

  • HOP! kom maar HOP met die vraag

    Regelmatig krijgen supermarktmedewerkers biervragen voorgeschoteld. Zou jij deze biervragen kunnen beantwoorden? Deze training helpt je een flink eind op weg. Hoe beter je bier begrijpt, hoe beter je de klant kan adviseren.

  • Sterk in je Werk

    In de borrelshop krijg je regelmatig vragen over sterke drank. Klanten weten niet altijd welke keuze te maken. Heb jij voldoende kennis om alle vragen te beantwoorden? Na het volgen van deze module bezit je over voldoende kennis om de meest gestelde klantvragen met vertrouwen te beantwoorden.

  • Super lekker bezig

    In deze module leer voedselveilg te werken in de supermarkt. Ook krijg je informatie over de CBL Hygiënecode. Deze module helpt je omde benodigde basiskennis over deze onderwerpen te krijgen. Met deze kennis ben je in staat om regels voor voedselveiligheid in de praktijk toe te passen.