Meten is weten

Steeds meer lokale ondernemers zijn actief online, bijvoorbeeld via sociale media-accounts, e-mailmarketing of een eigen online verkoopkanaal, of een combinatie van deze drie. Een voordeel van online activiteiten is dat u goed kunt meten wat het effect is van een kanaal of campagne. Tijdens deze e-learning leert u hoe u de belangrijkste data kunt vinden en welke conclusies u daaruit kunt trekken.

Voor wie is deze e-learning?

Voor MKB-retailers die naast een fysieke winkel ook een online verkoopkanaal bezitten en die, op basis van data van hun eigen website, willen ontdekken wat de meest kansrijke verbeterpunten zijn binnen hun online verkoopkanaal en hun online communicatie.

Tijdens de e-learning leert u

  • Google Analytics koppelen aan uw website/webshop, op een manier die u informatie biedt over de effectiviteit van uw website en uw marketingkanalen;
  • Met een eenvoudig stappenplan het gedrag van de bezoekers op uw website inzichtelijk maken, gekoppeld aan de fasen van de aankoopfunnel. Hiermee kunt u een overwogen keuze maken voor verbeteracties;
  • Met een eenvoudig stappenplan beoordelen hoe effectief een bepaald marketingkanaal is (in termen van bereik en in termen van omzet/marge). Hiermee kunt u afwegen of de investering (uren/geld) in een kanaal rendabel is.

Aanmelden

Aanmelden voor deze e-learning kan via mmm lekker werken. Klik op onderstaande knop om contact op te nemen.

Contact